Izglītība

Babītes PII pedagogi vizītē Itālijā

04.11.2021.

“Jo vairāk es zinu, jo lielāka kļūst mana pasaule,” rakstīts uz attēlā redzamā spāņu mākslinieka murāļa Itālijas skolā Istituto Comprensivo A.Gatto Battipaglia, kurā Babītes pirmsskolas izglītības iestādes (turpmāk PII) skolotājām Dagmārai Binderei, Liānai Kļaviņai-Rencei un vadītājai Ingrīdai Dzelzkalējai bija iespēja viesoties šā gada oktobra beigās.
Kopš 2020.gada rudens Babītes pirmsskolas izglītības iestāde īsteno Erasmus+ KA2 sadarbības un labās prakses apmaiņas projektu “Mazais dabas mīļotājs” un ir šī projekta koordinatore. Lai gan gada laikā situācija neļāva tikties ar ārzemju draugiem no Portugāles, Itālijas, Rumānijas, Bulgārijas un Turcijas, šogad oktobra pēdējā nedēļā notika pirmais apmācību pasākums, kura laikā bija iespēja klātienē vērot skolotāju darbu ar bērniem pirmsskolā, piedalīties dažādās mācību un kultūras aktivitātēs. 
Pirmā tikšanās iesākās ar pamatskolas orķestra priekšnesumu un Eiropas Savienības himnas izpildījumu. Pieredzes apmaiņas tēma - ražas novākšana. Pārsteidza tas, ka jau pirmsskolā bērniem tiek stāstīts ne tikai par olīveļļas iegūšanas tradīcijām un procesu, bet arī par vīna darīšanu no vīnogām. Āra teritorijā tika iekārtotas darbnīcas, kur bērni mazās grupiņās imitēja secību, kā no vīnogu novākšanas nonāk līdz dzērienam pudelē: vīnogu savākšanu, mīcīšanu ar kājām koka mucā (kājās tiek uzvilkti aizsargmaisiņi), izspiešanu ar speciālu spiedi, sulas saliešanu traukos. Tieši tāpat tiek izspēlēta olīveļļas iegūšanas secība. Šīs darbnīcas vadīja pieaicināts mācību eksperts no tuvējās ražotnes, kurā mums pēcāk bija iespēja viesoties. Batipalja ir slavena ar savu mocarellas sieru, kas tiek iegūts no bifeļmātes piena. Ražotnes muzejā mums pastāstīja par bifeļu audzēšanas un siera ražošanas tradīcijām. 
Trešā apmācību diena tika veltīta darba ar bērniem vērošanai grupās. Eiropas Savienības programmēšanas nedēļas ietvaros šajā pirmsskolā bērni apguva pirmās iemaņas programmēšanā – un te netiek izmantots ne dators, ne kādas citas digitālās tehnoloģijas. Bērniem pēc savā vecumā saprotamām norādēm jāveic ceļš uz grīdas sarūtotā spēļu laukumā, lai, piemēram, vāverītei nogādātu riekstus koka dobumā, vai, lai ezītis nokļūtu ciemos pie zaķēna. Citas grupas bērniem bija pašiem jāizvieto bultiņas pa rūtiņām spēļu laukumā par pārtikas tēmu. 
Dalībnieki apmeklēja Itālijas antīko arheoloģisko drupu vietu Paestum, kas slavena ar to, ka šeit ir pasaulē vislabāk saglabājušies trīs antīkie grieķu tempļi. Babītes PII skolotājas brauciena ietvaros apmeklēja arī Pompeju, bet atpakaļceļā viena pēcpusdiena tika veltīta Romas skaistākajām vietām.
Četru dienu tikšanās ar projekta partneriem deva interesantas idejas pedagoģiskajam darbam, kā arī projekta turpmāko uzdevumu īstenošanai. 

Babītes PII

Īstenojot projektu “Mazais dabas mīļotājs”, Babītes PII pedagogi iedvesmojas no Itālijas kolēģu labās prakses. 

Babītes PII olīveļlas spiešanas tehnika

Babītes PII Itālijā apgūst olīveļļas spiešanu senajās tradīcijās.


Ingrīda Dzelzkalēja, Babītes PII vadītāja