Sabiedrība

Noslēgusies projekta Rail Baltica papildus alternatīvas sākotnējā sabiedriskā apspriešana Mārupē

18.09.2015.

2015.gada 17.septembrī Jaunmārupē notika projekta Rail Baltica paredzētās darbības ietekmes uz vidi papildus alternatīvas sākotnējā sabiedriskā apspriešana.

Uz tikšanos ar projekta darba grupu Jaunmārupes Mūzikas un mākslas skolas zālē bija ieradušies nepilni divi simti iedzīvotāju. Sanāksmes iesākumā projekta darba grupas pārstāvji iepazīstināja klātesošos ar alternatīvo trases variantu gar autoceļu A5. Lai arī Mārupes novada Dome 2015.gada 11.jūnijā lēma par 3 alternatīvu risinājumu virzīšanu paredzētās darbības „Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica  būvniecība” ietekmes uz vidi  (IVN) novērtējuma procesā, Satiksmes ministrijas Nacionālā vadības grupa lēmusi turpmākajā IVN procesā atbalstīt trasējumu gar autoceļu A5.

rail baltica

Satiksmes ministrijas pārstāvji skaidroja, ka piedāvātais alternatīvais trasējums labāk atbilst pašvaldības attīstības plāniem, tas nešķērso Vētras ciemu un skar mazāk iedzīvotāju un uzņēmumu teritoriju. Šāds risinājums ļauj savietot vienā koridorā autoceļu A5, Rail Baltica un ilgtermiņā plānoto 1520 mm Daugavas kreisā krasta savienojumu ar ostu. Ir izvērtēts, ka tādējādi būtu iespēja izstrādāt arī vienotus risinājumus transporta koridora ietekmes mazināšanai uz Jaunmārupes ciemu.

Būtisku iebildumu pret jauno alternatīvo trases novietojumu iedzīvotājiem nebija, taču interesēja vairāki konkrēti jautājumi.

Iedzīvotāji vairākkārt interesējās par dzelzceļa trases radītajiem trokšņiem un kā ir paredzēts tos novērst vai mazināt. Projekta attīstītāji informēja, ka visā trases posma garumā pie Jaunmārupes ir plānots uzstādīt skaņu slāpējošas sienas, kas vienlaikus mazinātu arī šā brīža automašīnu radīto troksni.

Daļa jautājumu bija par zemes gabalu atsavināšanu dzelzceļa izbūves vajadzībām , kompensācijām un to taisnīgu aprēķināšanu. Iedzīvotāji interesējās, kā tiks risināts Jaunmārupes viadukta satiksmes mezgls un ierosināja arī Jaunmārupē paredzēt dzelzceļa pieturu.

Pēc ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sagatavošanas, kurā tiks iekļauts sākotnēji izvirzītais risinājums caur Vētras ciemu un papildus apstiprinātais alternatīvais atzara trasējums gar autoceļu A5, oktobrī tiks organizēta sabiedriskā apspriešanas sanāksme un Vides pārraudzības valsts birojs sniegs par ziņojumu savu atzinumu.