2025./2026. mācību gada pirmajā semestrī īstenots plašs pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu kopums, kas vērsts uz mācību kvalitātes uzlabošanu, pedagogu labbūtības stiprināšanu un savstarpējas sadarbības veicināšanu. Atbalsts sniegts izglītības iestāžu vadītājiem, vietniekiem un pedagogiem, veidojot mūsdienīgu un ilgtspējīgu izglītības vidi.
Pedagogu profesionālās pilnveides pasākumi tiek īstenoti Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam ietvaros, realizējot projektu “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” (Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001). Projekta mērķis ir izveidot efektīvu un ilgtermiņā noturīgu atbalsta mehānismu pedagogu profesionālajai izaugsmei, nodrošinot mērķtiecīgu metodisko atbalstu un veicinot izglītības iestāžu savstarpējo sadarbību. Šādi ieguldījumi sekmē arī skolēnu mācību kvalitātes paaugstināšanu un sagatavošanu nākotnes izaicinājumiem.
Galvenās 1. semestra aktivitātes
Augustā pedagogu profesionālā pilnveide tika uzsākta ar novada pārstāvju dalību nozīmīgās nozares konferencēs, tostarp “Izaicinājumi izglītībā – kur esam un uz kurieni ejam?” un “No ieguldījumiem līdz ietekmei: vienota pieeja mācīšanās atbalstam”. Notika arī produktīva tikšanās ar mācību jomu koordinatoriem, iezīmējot metodiskā darba prioritātes.
Septembrī norisinājās dizaina un tehnoloģiju skolotāju seminārs “Autobūves un tērpu vēsture Latvijā un pasaulē”, kas paplašināja pedagogu redzesloku kultūras un vēstures tematikā.
Oktobrī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumi tika vērsti uz profesionālo kompetenču, labbūtības un vadības prasmju stiprināšanu. Notika semināri “Efektīva stresa vadība un komunikācija izglītības vidē” un “Pedagoga labbūtība skolas vidē”, kuru mērķis bija veicināt pedagogu spēju apzināti pārvaldīt ikdienas darba slodzi un uzlabot savstarpējo komunikāciju.
Pedagoģiskās un vadības kompetences tika stiprinātas, organizējot profesionālās pilnveides kursus “Cilvēcīga vadība kā pamats iestādes izaugsmei un iesaistīto labbūtībai” un “Pedagoga labbūtības stiprināšana, paplašinot izpratni par savu personīgo un apkārtējo uzvedības stiliem”.
Profesionālā pilnveide oktobrī tika nodrošināta arī konkrētu mācību jomu pedagogiem. Latviešu valodas un literatūras skolotāji piedalījās seminārā “Pārbaudes darbu veidošana un teksta loģiskās analīzes galvenie principi pamatskolas un vidusskolas klasēs”, savukārt matemātikas un informācijas tehnoloģiju jomas pedagogiem norisinājās seminārs “Citāda stunda, citādi darbi”.
Babītes vidusskolas un Salas sākumskolas pedagogiem tika organizētas apmācības, lai veicinātu mērķtiecīgu un jēgpilnu projekta “Mācībspēja” ieviešanu mācību procesā.
Novembrī pirmsskolas izglītības pedagogiem tika organizēti kursi “Pozitīvā disciplinēšana pirmsskolā”, akcentējot atbalstošas un drošas mācību vides nozīmi.
Decembrī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumi noslēgises ar radošu un metodiski daudzveidīgu semināru mūzikas, vizuālās mākslas un teātra mākslas pedagogiem - “Svētku laika improvizācija”. Semināra ietvaros tiks organizēta improvizācijas teātra meistarklase, seminārs par pedagogu labbūtību, kā arī radošās darbnīcas, kas vērstas uz radošo prasmju pilnveidi un emocionālās labsajūtas stiprināšanu mācību procesā.
Visas pirmajā semestrī īstenotās aktivitātes apliecina apņemšanos sistemātiski attīstīt izglītības kvalitāti un nodrošināt atbalstu pedagogu profesionālajai izaugsmei. Izsakām pateicību par sadarbību mācību jomu koordinatoriem Dacei Rumpei, Dainai Spilbergai, Regīnai Lēnertei-Stāmurei, Lienai Bernhardei, Ingūnai Ādmīdiņai, Initai Stāmurei, Evitai Ņikonovai, Inesei Rīnai, Jolantai Grosbergai-Gernerai, Ilzei Graudiņai, Sabīnei Ozoliņai, Danai Kirilovai, Rolandam Bāliņam un Envijai Brūderei.
Vairāk informācijas par projektu un tā ietvaros īstenotajām aktivitātēm pieejama ŠEIT.
Izglītības, kultūras un sporta pārvalde
