Izglītība

Projekts "Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide"

Kopš 2025. gada augusta Mārupes novadā tiek īstenots projekts “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” (Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001), kura mērķis ir izveidot ilgtspējīgu un efektīvu atbalsta mehānismu skolotāju profesionālajai izaugsmei un mācību procesa kvalitātes celšanai.

Projekts ir nozīmīga daļa no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, un tā īstenošana plānota līdz 2029. gada augustam.

Projekta vispārējā informācija

Mārupes novadam, kurā darbojas vairākas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, šis projekts sniegs būtisku ieguldījumu pedagogu profesionālajā pilnveidē. Projekta laikā tiks stiprināta pedagogu atbalsta sistēma, nodrošinot mērķtiecīgu metodisko palīdzību ikdienas darbā, radīti un ieviesti jauni metodiskie materiāli un rīki mācību procesa pilnveidei, veicināta sadarbība starp skolām, jomu koordinatoriem un Mārupes novada Izglītības, kultūras un sporta pārvaldi un sekmēta pedagogu profesionālā pilnveide, lai uzlabotu skolēnu mācību sasniegumus un sekmētu izglītojamo izcilību.

Lai nodrošinātu projekta mērķu sasniegšanu, Mārupes novada Izglītības, kultūras un sporta pārvaldē darbu sākuši trīs izglītības metodiķi. Viņu galvenais uzdevums ir ciešā sadarbībā ar novada mācību priekšmetu jomu koordinatoriem un izglītības iestāžu vadītājiem koordinēt metodisko darbu un ieviest jaunās iniciatīvas. Šāda pieeja nodrošina vienotu kvalitātes standartu ieviešanu visās izglītības iestādēs un veicina zināšanu un pieredzes apmaiņu.

Mārupes novads, īstenojot šo projektu, apliecina apņemšanos nodrošināt mūsdienīgu, konkurētspējīgu un ilgtspējīgu izglītības vidi. Investējot pedagogu profesionālajā izaugsmē, tiek stiprināta arī skolēnu mācību kvalitāte un veidoti pamati nākotnes darba tirgus prasībām atbilstošai izglītībai.

Par projektu

  • Nosaukums: “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”.
  • Numurs: 4.2.2.3/1/24/I/001.
  • Īstenošanas laiks: 2025. gada janvāris – 2029. gada augusts.
  • Finansējums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam.
  • Sadarbības partneri: Izglītības un zinātnes ministrija, Latviešu valodas aģentūra, valstspilsētu un novadu pašvaldības, profesionālās izglītības iestādes.

PROJEKTA AKTIVITĀTES 

15.08.2025. dalība konferencē “Izaicinājumi izglītībā – kur esam un uz kurieni ejam?”

15. augustā Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes darbinieki piedalījās konferencē “Izaicinājumi izglītībā – kur esam un uz kurieni ejam?”, ko organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centru. 

21.08.2025. tikšanās ar mācību jomu koordinatoriem

21. augustā Mārupes pamatskolā norisinājās tikšanās ar mācību priekšmetu jomu koordinatoriem, kur kopīgi tika pārrunātas gaidāmās aktualitātes un projekta īstenošanas plāni. 

22.08.2025. dalība konferencē “No ieguldījumiem līdz ietekmei: vienota pieeja mācīšanās atbalstam”

22. augustā Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes pārstāvji piedalījās ikgadējā Izglītības un zinātnes ministrijas konferencē “No ieguldījumiem līdz ietekmei: vienota pieeja mācīšanās atbalstam”. Tās centrālais temats bija vienotas daudzlīmeņu mācīšanās atbalsta sistēmas izveide Latvijā, kas aptver valsts, pašvaldību un skolu līmeni.

23.09.2025. tika organizēts seminārs "Autobūves un tērpu vēsture Latvijā un pasaulē"

Semināra mērķis: Mārupes novada dizaina un tehnoloģiju skolotāju profesionālā pilnveide un jomas sasniedzamo rezultātu definēšana un realizēšanas plānošana 2025./2026.mācību gadā.

Semināru vada: Dace Rumpe, Mārupes Valsts ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju skolotāja, Mārupes novada dizaina un tehnoloģiju jomas vadītāja.

Seminārā piedalās: Mārupes novada dizaina un tehnoloģiju jomas pedagogi.

Pieņemtie lēmumi:

  1. Izbraukuma izglītojošie semināri ir būtiski skolotāju iedvesmai un profesionālajai izaugsmei;
  2. Dizaina jomas SR šim mācību gadam: “Praktiska STEAM integrēšana dizaina un tehnoloģiju stundās”.

20.10.2025. tika organizēts seminārs "Efektīva stresa vadība un komunikācija izglītības vidē"

Semināra mērķis: Mārupes novada svešvalodu skolotāju profesionālā pilnveide un jomas sasniedzamo rezultātu definēšana un realizēšanas plānošana 2025./2026.mācību gadā. 

Semināru vada: Indars Kraģis - izglītības vadības maģistrs, komunikācijas un produktivitātes veicināšanas speciālists, lektors, autors un mācību platformu “TeachInspire”, “WorkWell” un “Teātra mākslas akadēmija” izstrādātājs un vadītājs. 

Daina Spilberga - Mārupes novada svešvalodu jomas vadītāja, Jaunmārupes pamatskolas svešvalodu jomas vadītāja un angļu valodas skolotāja. 

Seminārā piedalās: Mārupes novada svešvalodu jomas skolotāji. 

Daudz cilvēki klasē

21.10.2025. tika organizēts seminārs "Pedagoga labbūtība skolas vidē"

Semināra mērķis: Veicināt pedagogu personīgo labbūtību, emocionālo līdzsvaru un profesionālo noturību, attīstot pašizziņu, emocionālo inteliģenci un stresa vadības prasmes.  

Seminārs paredzēts, lai palīdzētu dalībniekiem labāk izprast sevi un apkārtējos cilvēkus, apzināties emocionālās reakcijas un to ietekmi uz attiecībām, apgūt efektīvas stresa pārvarēšanas un izdegšanas profilakses metodes, kā arī veidot līdzsvarotu un harmonisku dzīvesveidu, kas sekmē gan personīgo, gan profesionālo labbūtību. 

 Semināru vada: Iveta Aunīte, Regīna Lēnerte-Stāmure.

Seminārā piedalās: Mārupes novada sākumskolas pedagogi.

Daudz cilvēki

22.10.2025. tika organizēts pedagogu profesionālās pilnveides kurss "Cilvēcīga vadība kā pamats iestādes izaugsmei un iesaistīto labbūtībai"

Profesionālās pilnveides kursa mērķis: Mārupes novada pirmsskolu vadītāji, vadītāju vietnieki un metodiķi piedalījās iedvesmojošā lekcijā par cilvēcīgu vadību un labbūtību, kas rosināja pārdomas par to, kā līdzsvarot profesionālo izaugsmi ar cilvēciskiem aspektiem darba vidē.

Lekciju vadīja Dina Jaunzeme, kura dalījās ar vērtīgiem piemēriem un praktiskiem rīkiem, kā veidot atbalstošu, iekļaujošu un emocionāli līdzsvarotu darba kultūru izglītības iestādēs.

Norises vieta: Pirmsskolas izglītības iestāde “Saimīte” (Rīgas ielā 7, Piņķos).

Profesionālās pilnveides kursa lektore: Dina Jaunzeme

Piedalās: Mārupes novada pirmsskolu vadītāji, vadītāju vietnieki un metodiķi.

Daudz cilvēki sēž un skatās ekrānā

22.10.2025. tika organizēts pedagogu profesionālās pilnveides kurss "Pārbaudes darbu veidošana un teksta loģiskās analīzes galvenie principi pamatskolas un vidusskolas klasēs"

Profesionālās pilnveides kursa mērķis: Padziļināt pedagogu izpratni par SOLO taksonomiju un tās izmantošanas iespējām, veidojot pārbaudes darbus latviešu valodā un literatūrā, lai nodrošinātu sabalansētu skolēnu snieguma izvērtējumu visos izziņas līmeņos. Pilnveidot izpratni par metodēm darbā ar tekstu.

Lekcijas vadīja VIAA Pedagogu profesionālā atbalsta departamenta Metodiskā atbalsta nodaļas  valsts metodiķe latviešu valodā un literatūrā Līga Sudare, LNKC ekspertu komisijas locekle, lektore RISEBA, LKA un LKK, runas mākslas un aktiermeistarības pedagoģe Māra Liniņa, Mārupes Valsts ģimnāzija, Mārupes novada literatūras jomas koordinatore Ingūna Ādmīdiņa  un Mārupes Valsts ģimnāzija, Mārupes novada latviešu valodas jomas koordinatore Inita Stāmure.

Norises vieta: Mārupes Valsts ģimnāzijā

Piedalās: Mārupes novada latviešu valodas, literatūras un teātra mākslas jomas skolotāji.

Cilvēki sēž telpā

Projekta logo ansamblis

 

Informācija sadaļā atjaunota 27.10.2025.