Sabiedrība

Rail Baltica ātrvilciena izbūve

09.01.2024.

Jaunā gada ieskaņā, atskatāmies uz paveikto Rail Baltica projekta īstenošanā 2023. gadā. Tas aizvadīts pārmaiņu zīmē, galvenos uzsvarus liekot uz Rail Baltica īstenošanas paātrināšanu, projektēšanas un būvniecības darbiem, kā arī projekta pārvaldības uzlabošanu.

 


07.12.2022.

Rail Baltica starptautiskās stacijas būvlaukumā iebetonēta laika kapsula

Turpinoties Rail Baltica projekta infrastruktūras izbūvei lidostā Rīga, trešdien, 7.decembrī, Rail Baltica starptautiskās stacijas būvlaukumā iebetonēta laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Pasākums iezīmē būtiskas pārmaiņas būvlaukumā, būvniecības darbiem no zemes līmeņa pakāpeniski pārejot uz redzamākām aprisēm.

Rail Baltica

Rail Baltica

Rail Baltica

Šajā būvniecībai tradicionālajā un simboliskajā pasākumā piedalījās Valsts prezidents Egils Levits, Rail Baltica projekta īstenotāji un partneri - satiksmes ministrs Tālis Linkaits, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja Zane Petre, Eiropas Dzelzceļa līniju valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, RB Rail valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna, būvnieku apvienības B.S.L. Infra izpildkomitejas loceklis Haralds Gorress (Harald Gorres), būvniecības uzraugu Forma 2 valdes loceklis Edgars Krasņikovs, lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa, pašvaldību pārstāvji - Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis, Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Valdis Kārkliņš.

Rail Baltica

Rail Baltica

Rail Baltica

Laika kapsulā tika ievietots vēstījums, būves pamatos simboliski iemūrējot liecības no šodienas un vērtības, ko projekta īstenotāji vēl nākotnes paaudzēm. Uzsverot Rail Baltica nacionālo nozīmi Latvijas attīstībai, kapsulā tika ielikts arī Latvijas karogs, tāpat Latvijas Bankas kolekcijas monēta "Augšup", Rail Baltica projektēšanas vadlīnijas, Ukrainas karogs, aero foto no būvdarbu sākšanas brīža 2021.gada vasarā un šī gada decembra.

Kapsula ievietota vienā no estakādes balstiem, kas turēs virs autoceļa paceltu sliežu ceļu. Arī dzelzceļa stacijas pamati un bagāžas tunelis uz nākotnes lidostas Rīga termināli ir aktīvā darbu procesā un būs galvenās darba prioritātes 2023.gadam.

Pie lidostas top pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā, paredzēts gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem. Pati stacijas ēka iespaidīgi pacelsies virs zemes, jo Rail Baltica vilcienu ceļi lidostas teritorijā būs uz estakādēm. Rail Baltica stacijas ēkas ārējā veidolā dominēs koka elementi, pati ēka projektēta, lai būtu gan ērta un funkcionāla, gan iespējami energoefektīva.

Šī Rail Baltica posma izbūves gaitā tiks izveidots arī potenciālais savienojums kravu parka attīstībai nākotnē. Rail Baltica dos attīstības impulsu Latvijai kopumā, tostarp lidostai, kura kontekstā ar gaidāmo Rail Baltica staciju un trasi, izstrādājusi vērienīgu attīstības stratēģiju savai teritorijai.

Vispirms tiek būvēta stacijas ēka trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Kā nākamais darbu posms būs stacijas ēkas fasādes izveide, iekšējā apdare un labiekārtošana. Pēc tam sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve un sliežu būvniecība.

Plānots, ka pa jaunuzbūvēto dzelzceļu nokļūt stacijā un lidostā pasažieri varēs ne tikai ar Rail Baltica starptautisko ātrvilcienu, bet arī ar regulāri kursējošu reģionālās satiksmes vilcienu. Ik pēc 15 minūtēm plānots nodrošināt dzelzceļa satiksmi ar ērtām pārsēšanās vietām, savienojot lidostu ar citām reģionālajām stacijām un Rīgas centru.

Rail Baltica dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā "Rīga" izbūves pasūtītājs ir Eiropas Dzelzceļa līnijas, būvnieks - pilnsabiedrība B.S.L. Infra. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA Binders un viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, kas specializējies daudzfunkcionālu objektu būvniecībā, AS LNK Industries.

Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja - trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)) - projektu.

Informācija: Linda Pastare, Eiropas Dzelzceļa līnijas Sabiedrisko attiecību un ieinteresēto pušu vadītāja

Publicitātes foto: SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas

 


19.04.2022.

No 20.aprīļa Jaunmārupē varēs aplūkot izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”

Rail Baltica

LR Satiksmes ministrija informē, ka šogad pa Latvijas pašvaldībām ceļos vides izstāde “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas interesentus iepazīstinās ar “Rail Baltica” tapšanu.

No 20. aprīļa līdz 4.maijam izstāde apskatāma Jaunmārupē, Mazcenu alejā pie ūdenstorņa.

Izstāde radīta ar mērķi iedzīvotājus plašāk informēt  par “Rail Baltica” ātrvilcienu dzelzceļu – staciju atrašanās vietām, ātrvilcienu izskatu un cik ātri ar tiem varēs pārvietoties ikdienas braucienos vai ceļojot uz Eiropu. Izstādes apmeklētāji saistošā un viegli uztveramā veidā var iepazīties ar “Rail Baltica” projekta aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu. Apmeklētāji var aktīvi iesaistīties izstādes izzināšanas ceļā, un tā būs interesanta visām apmeklētāju vecumu grupām. Izstādes stends aprīkots ar QR kodiem, kurus nolasot ar viedierīci var noskatīties video par Rīgas Centrālās stacijas vīziju, plānoto ātrgaitas dzelzceļa staciju lidostā “Rīga” un citām tēmām, vai arī noklausīties pagātnes leģendas par “Rail Baltica” topošo staciju atrašanās vietām.

Padomāts arī par apmeklētājiem ar bērniem, piedāvājot interaktīvu atmiņas spēli “Atrodi vienādos”, kurā bērniem jāatrod vienādi attēli par “Rail Baltica” projekta vides, pasažieru drošības un ērtības tēmām.

Vēlāk izstāde turpinās savu ceļojumu uz citām novadu pašvaldībām, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Izstādi tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar novadu pašvaldībām.


Publicitātes video un foto no izstādes atklāšanas pasākuma Salaspilī (LR Satiksmes ministrija)

2022. gada 4. aprīlī satiksmes ministrs Tālis Linkaits atklāja ceļojošo vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas veltīta “Rail Baltica” projekta īstenošanai Latvijā un būs skatāma līdz oktobra beigām vietās, kurām cauri ies ātrvilcienu dzelzceļš. Izstāde radīta ar mērķi informēt iedzīvotājus par “Rail Baltica” projektu – par staciju atrašanās vietām, ātrvilcienu izskatu un ātrumu. Plašāk: www.sam.gov.lv

 

 

Rail Baltica

Rail Baltica

Rail Baltica

Avots: LR Satiksmes ministrija


07.04.2022.

No 20.aprīļa līdz 4.maijam Jaunmārupē RAIL BALTICA projektam veltīta vides izstāde

4. aprīlī satiksmes ministrs Tālis Linkaits atklāja ceļojošo vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas veltīta “Rail Baltica” projekta īstenošanai Latvijā un būs skatāma līdz oktobra beigām vietās, kurām cauri ies ātrvilcienu dzelzceļš. Izstāde radīta ar mērķi informēt iedzīvotājus par “Rail Baltica” projektu – par staciju atrašanās vietām, ātrvilcienu izskatu un ātrumu. 

Saistošā un viegli uztveramā veidā izstādē varēs iepazīties ar “Rail Baltica” projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.

Patlaban izstāde atrodas Salaspilī (no 4. līdz 18. aprīlim), bet jau 20.aprīlī tā būs skatāma Jaunmārupē pie ūdenstorņa (Mazcenu aleja, Jaunmārupe, Mārupes pagasts). Ceļojošo izstādi organizē Satiksmes ministrija sadarbībā ar pašvaldībām 12 dažādās norises vietās. Gada noslēgumā tā tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Par projektu

“Rail Baltica” dzelzceļa līnija Latvijā sākas pie Lietuvas-Latvijas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, galvaspilsētai Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem. Dzelzceļa līnijas garums Latvijā ir 265 km.

Izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā" tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu sadarbībā ar novadu pašvaldībām un projekta ieviesējiem Latvijā.

Ceļojošā izstāde ir brīvi pieejama jebkuram interesentam (bez maksas).

Informācija apkopota no LR Satiksmes ministrijas sniegtajām ziņām

Rail Baltica

 


04.01.2022.

Dzelzceļa nozarē un “Rail Baltica” projekta īstenošanā pagājušais gads bija nozīmīgiem notikumiem bagāts. 2021. gadā “Rail Baltica” būvniecības darbi strauji paplašinājās. Tie kļuva redzami Rīgas Centrālajā stacijā un līdz ar otra vērienīgākā “Rail Baltica” būvprojekta atklāšanu - pie Starptautiskās lidostas “Rīga".

Atskatoties uz paveikto, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi video par “Rail Baltica” projekta ieviešanas gaitu 2021. gadā. Video skatāms “Rail Baltica” projektā paveiktais, tostarp satiksmes ministra T. Linkaita un "Rail Baltica" projekta ieviesēju kopējās tikšanās ar novadu pašvaldību pārstāvjiem.

 


10.09.2021.

Rail Baltica ir ilgtspējīgs dzelzceļa transporta infrastruktūras projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļa tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija un Igaunija, netieši arī Somija, pagarinot maršrutu ar savienojumu Tallina – Helsinki.

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar kopējo trases garumu 870 km. Latvijas pamata trase – 265 km.

Rail Baltica nodrošinās ātrgaitas starptautisko pasažieru pārvadājumus ar maksimālo kustības ātrumu 249 km/h, kravu pārvadājumus ar ātrumu 120 km/h, kā arī reģionālos pasažieru pārvadājumus ar  ātrumu 200 km/h.

Šobrīd uz Rail Baltica pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā,  Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna 1520mm stacija Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas. Reģionālo staciju plānošana un projektēšana tiks veikta līdz 2023. gadam un tiks finansēta Rail Baltica projekta ietvaros.

RailBaltica vizualizācija

Plašāk par projektu lasi mājaslapā info.railbaltica.org

Par nekustamo īpašumu atsavināšanu lasi https://edzl.lv/atsavinasana/jautajumi-un-atbildes-jauns

 

Satiksmes ministrija ir Rail Baltica projekta īstenotājs un Eiropas Savienības (ES) atbalsta saņēmējs. Projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. Rail Baltica projekta ieviesēji Latvijā ir RB Rail AS un SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.


Baltijas gadsimta dzelzceļa projekts

Plakāts

Informācija sadaļā atjaunota 11.01.2024.