Sabiedrība

Pārbūvēs ceļu no Babītes stacijas līdz Vārnukrogam

24.09.2021.

Uzsākti remontdarbi uz valsts vietējā autoceļa Babītes stacija–Vārnukrogs (V10). Tur plānota seguma pārbūve, projekts tiks realizēts trijos posmos: pie Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5) (0,00.–0,20. km); no Āru ielas līdz Kaupēm (0,85.–3,82.); no Kaupēm līdz stāvlaukumam Buļļupē (3,82.–5,85. km).

Vietējais autoceļš Babītes stacija–Vārnukrogs (V10) savieno vairākas šīs apkārtnes apdzīvotās vietas ar Rīgas apvedceļu (Salaspils-Babīte) (A5) un pēdējo gadu laikā satiksmes intensitāte tur ir pieaugusi dēļ dzīvojamās apbūves, kas attīstās pašvaldībā. Šeit atrodas arī Latvijas Universitātes Rododendru selekcijas un izmēģinājumu audzētava Babīte, kas piesaista apmeklētājus.

Šoruden būvdarbus veiks pie Rīgas apvedceļa un beigu posmā līdz stāvlaukumam pie Buļļupes, bet no Āru ielas līdz Kaupēm (0,85.–4,03.) tos uzsāks un pabeigs nākamajā būvdarbu sezonā.

Pie Rīgas apvedceļa (A5) 200 m posmā (0,00.–0,20. km) veikta asfaltbetona seguma frēzēšana un drīzumā ieklās asfaltbetona izlīdzinošo un dilumkārtu. Būvdarbu zonā satiksmi regulē ar luksoforu, ātrums ierobežots līdz 50 km/h, braukšanai paredzētās joslas platums ir 3–3,5 m, būvdarbu zonas šķērsošana var prasīt 5 min.

Savukārt noslēguma posmā no Kaupēm līdz Buļlupes stāvlaukumam (3,82.–5,85. km) veiks seguma atjaunošanu – labos iesēdumus un ceļa profilu, ieklās asfaltbetona virskārtu un aizpildīs nomales. Posmā noteikts ātruma ierobežojums 30 km/h. Segumu atjaunos arī stāvlaukumam pie Buļļupes, jārēķinās, ka turpmākajos divos mēnešos būvdarbu laikā stāvlaukums var būt slēgts atkarībā no veicamajiem darbiem.

Apjomīgākie būvdarbi šī projekta ietvaros paredzēti nākamajā būvdarbu sezonā autoceļa V10 posmā no Āru ielas līdz Kaupēm (0,85.–3,82.), kur visā posmā veiks ceļa segas pilno pārbūvi, izbūvējot drenējošo slāni, šķembu pamatkārtu un virskārta un ieklājot asfalta pamatkārtu un dilumkārtu. Pārbūvētās ceļa segas kalpošanas laiks būs 20 gadu. Ap 400 m posmā Spilves poldera teritorijā pie Hapaka grāvja zemes klātni pastiprinās ar pāļiem. Šajā posmā atrodas Rīgas ūdens bioloģiskās attīrīšanas stacijas Daugavgrīva dūņu lauki, uz kurieni notiek regulāra smagā transporta kustība, tāpēc svarīgi nodrošināt ceļa nestspēju. Ceļam tiks atjaunota ūdens atvades sistēma, pārbūvēs caurtekas un vietās, kur tas ir nepieciešams, ārpus būvdarbu zonas robežām pārvietos SIA TET un AS Sadales tīkls pazemes kabeļus.

Būvdarbus veic SIA CBF Igate, to līgumcena ir 2 904 632 eiro (ar PVN), kas tiek finansēti no papildu piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. Būvdarbus plānots pabeigt 2022. gada būvdarbu sezonā.

Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa