Mārupes Dome lemj noraidīt sabiedriskajā apspriešanā nodoto Rail Baltica atzara trasējumu novada teritorijā

13.03.2015.

Ceturtdien, 12.martā, Mārupes novada Domes ārkārtas sēdē noraidīts Satiksmes ministrijas uzdevumā pilnsabiedrības „RB Latvija” realizētā projekta „Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” ietvaros piedāvātais dzelzceļa trases atzara risinājums Mārupes novada teritorijā, kas tika nodots sabiedriskajai apspriešanai 2015.gada 13.februārī. Dome atbalsta pašvaldības, Rīgas pilsētas un lidostas „Rīga” plānošanas dokumentos iestrādāto pamattrases savienojumu ar lidostu caur Rīgas centrālo dzelzceļa staciju pa dzelzceļa līniju Rīga-Tukums no Ziemeļu puses.

Apkopojot visus sabiedriskās apspriešanas gaitā iesniegtos priekšlikumus, viedokļus, ekspertu atzinumus un citus saistošos dokumentus, Mārupes novada Domes deputāti lēmuši neatbalstīt piedāvāto Rail Baltica pamattrases atzara trasējumu, kas paredz šķērsot novada teritoriju caur jaunizveidoto Vētras ciemu. Ņemot vērā 7.marta sabiedriskajā sanāksmē projekta izstrādātāju pausto gatavību rast alternatīvus trasējumus līdz šim piedāvātajam pamattrases atzaram Mārupes teritorijā, Dome ir gatava izskatīt citus Rail Baltica dzelzceļa līnijas trasējumus novada teritorijā, ja tādi tiks iesniegti. Tehniski un ekonomiski pamatotu alternatīvu izvirzīšanas gadījumā būtu nepieciešams organizēt atkārtotu sabiedrisko apspriešanu, ievērojot likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” noteiktās prasības.

Lēmumu noraidīt sabiedriskajā apspriedē izvirzīto Rail Baltica pamattrases atzara trasējumu Mārupes novada Dome pamato ar tā neatbilstību Mārupes novada attīstības plānošanas dokumentiem.

Mārupes novada Domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs norāda: „Līdz šim piedāvātais atzara trasējums ir ieplānots citā funkcionālajā zonā, nekā paredzēts Mārupes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijas 2013.-2026.gadam un Mārupes novada teritorijas plānojuma 2014.-2026.gadam vispārīgajos transporta attīstības plānos. Līdz ar to šāds trasējums ir pretrunā ar Teritorijas attīstības plānošanas likumā ietvertajiem ilgtspējības, savstarpējās saskaņotības un integrētas pieejas principiem. Plānotāju veiktā daudzkritēriju analīze, kurā vērtētas lietotāju, infrastruktūras pārvaldītāju, vides un sabiedrības, kā arī valsts un pašvaldības intereses, nesniedz pārliecību par piedāvātā trasējuma ekonomisko pamatojumu. Atkārtoti vēlos atzīmēt, ka Mārupes pašvaldība atbalsta pamattrases savienojumu ar lidostu „Rīga” caur Rīgas centrālo dzelzceļa staciju pa dzelzceļa līniju Rīga-Tukums no Ziemeļu puses, veidojot ievadu līdz lidostas pasažieru terminālim, kas ir saskaņā ar 2011.gadā AECOM veikto „Rail Baltica. Gala ziņojumu”.

Domes 2015.gada 12.marta lēmums tiks nosūtīts Vides pārraudzības valsts birojam.

Ar Mārupes novada Domes 2015.gada 12.marta sēdes lēmumu Nr.1 var iepazīties šeit