Babītes vidusskola dalās pieredzē par iekļaujošo izglītību

22.09.2022.

16. septembrī jau trešo reizi pēc kārtas profesionālās pilnveides kursos “Skola katram bērnam” tikās izglītības iestāžu un pašvaldības speciālisti no visas Latvijas, tostarp no Babītes vidusskolas pasākumā piedalījās Kristīne Tene, Dace Lapiņa, Līga Rutule, Daiga Broka, kā arī Izglītības pārvaldes pārstāve Erita Rutkovska. 

1

 

 

2

Ar savu pieredzi un zināšanām konferencē ATTA centrā dalījās pirmsskolas izglītības iestāžu, skolu un pašvaldību pārstāvji – kopumā aptuveni 300 dalībnieku. Pasākumu atklāja klīniskā un izglītības psiholoģe, “Autisma centra” dibinātāja Zane Kronberga, kura dalījās pieredzē par praktisku palīdzību bērniem ar autiska spektra traucejumiem skolā, savukārt par darbu ar apdāvinātiem bērniem stāstīja Apdāvināto bērnu fakultatīvās skolas valdes loceklis Marks Gitermans.


Pasākuma otrajā daļā skolotāji piedalījās darba grupās, kur trīs sesijās klausījās un dalījās ar saviem pieredzes stāstiem par iekļaujošo izglītību. Te varēja uzzināt par metodēm un didaktiskajiem paņēmieniem un dažādiem komunikācijas veidiem,  kā strādāt ar dažāda veida bērniem, tāpat novada pārstāvji varēja dalīties ar saviem labajiem darbiem iekļaujošās izglītības veicināšanā dažādās izglītības iestādēs. Dalībnieki papildināja zināšanas par iekļaujošās izglītības jautājumiem dažādu ikdienas situāciju risināšanā, tāpat bija iespēja aktualizēt savu pieredzi par iekļaujošās izglītības nozīmi izglītojamo izaugsmē, kā arī paplašināt savu redzējumu par iekļaujošās izglītības lomu dažādības pieņemšanā un respektēšanā.  Tāpat interesanti bija uzzināt  citu izglītības iestāžu pārstāvju pieredzi atbalsta pasākumu nodrošināšanā iekļaujošajā izglītībā.


Arī Babītes vidusskolas pārstāves ar savu skolas pieredzes stāstu dalījās darba sesijā “Dažādības atpazīšana un respektēšana iekļaujošas izglītības veidošanā”.  Konferencē Babītes vidusskolas komanda aktualizēja iekļaujošas skolas kultūras iezīmes no progresīvas skolas skatu punkta, kas saskan arī ar skolas vīziju un misiju - personāls sadarbojas savā starpā, pastāv partnerība starp personālu un vecākiem.


Babītes vidusskola  turpina veidot iekļaujošu mācīšanās kopienu, strādājot pie kopīga redzējuma par to, ko ikviens var darīt, lai veidotu iekļaujošu skolu.  
Lai sasniegtu kursā izvirzīto mērķi, Babītes vidusskola veido skolēna portfolio, kas ir balstīts uz skolēna izvirzītajiem mērķiem, lai sekmētu viņa atbildību un sadarbību starp skolēnu - vecākiem - pedagogiem.


Babītes vidusskola