Sabiedrība

Uzsākta "Rail Baltica" sliežu ceļa izbūve virzienā uz Mārupi

26.03.2024.

"Rail Baltica"* posms pie RIX Rīgas lidostas sasniedzis būtisku atskaites punktu – sākušies 2. kārtas būvdarbi. To laikā šogad ne tikai tiks pabeigta dzelzceļa stacijas virszemes konstrukciju betonēšanu, bet arī tiks uzsākta dzelzceļa estakādes posmu izbūve virzienā gan uz ziemeļiem — Rīgu, gan dienvidiem — Mārupi.

Vērienīgie būvdarbi ievērojami pārveidos Mārupes novadā esošās RIX Rīgas lidostas apkārtni. Jau šobrīd lidostas apmeklētāju skatam paveras iespaidīgas vertikālas stacijas ēkas un estakādes konstrukcijas, kuras būvnieki turpina sliet augšup, tai skaitā, ar iespaidīga 38 metrus augsta torņceltņa palīdzību. "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas ēka būs unikāla, jo tā ieskaus "Rail Baltica" pamata trases estakādi, bet nebūs pilnībā fiziski savienota ar to – tiks atstātas atstarpes starp būvēm, lai, vilcienam samazinot ātrumu, vibrācijas neietekmētu stacijas ēkas konstrukciju.

Līdz šim darbi būvlaukumā bija vērsti uz infrastruktūras izbūvi zemes līmenī, ceļiem un dzelzceļa stacijas pamatiem, bet šogad būvlaukums virzīsies kā Mārupes, tā Rīgas virzienā. Konstrukcijas būs unikālas Latvijas apmēriem — lai sliežu klātne netraucētu autosatiksmei, tās tiks paceltas pat 13 metru virs zemes.

Līdz ar sliežu ceļa izbūvi lidostas slēgtajā teritorijā būs ievērojami jāpārveido tās infrastruktūra. "Rail Baltica" estakādes izbūves dēļ būvnieku pilnsabiedrībai "B.S.L. Infra"** nāksies gan pārbūvēt lidostas “Rīga” katlu māju, gan tehnisko degvielas uzpildes staciju, gan citu infrastruktūru lidostas slēgtajā zonā. Darbi tiks veikti pārdomāti, nodrošinot lidostas darbības nepārtrauktību. Vispirms tiks izbūvēta jaunā katlu māja un degvielas uzpildes stacija, un tikai pēc tam lidostu savienos ar jauno infrastruktūru, un veco infrastruktūru nojauks, lai dotu vietu estakādes būvniecībai. Tāpat arī tiks pilnībā nojaukta ēka Biroju ielā blakus "SkyHigh" viesnīcai.

2023. gadā paveikti vērienīgi ceļu infrastruktūras darbi, izbūvējot kopumā ap 2,5 kilometriem jaunus ceļus ar pārdomātu un mūsdienīgu aprīkojumu, kurus lidostas apmeklētāji var baudīt jau tagad, braucot pa jauno lokveida ceļu uz un no Lidostas (ceļš L1 un L2). Pagājušajā gadā tika ielikti spēcīgi pamati stacijas ēkai un sliežu ceļu estakādei caur staciju, iebetonējot 534 betona pāļus ar gandrīz 15 tūkstošiem kubikmetru betona. Noslēgta bagāžas transportēšanas tuneļa izbūves 1. kārta, tā radot iespēju nākotnes lidostas terminālim ar to savienoties ērtākai bagāžas nodošanai no vilciena uz lidmašīnu nākotnē.

Pateicamies visiem lidostas apmeklētājiem un darbiniekiem par pacietību un sapratni būvdarbu laikā. Būvējam labākai rītdienai!

Plašāka informācija par "Rail Baltica" būvniecības laikā plānotajiem satiksmes vai gājēju kustības ierobežojumiem publicēta šeit. 

*Rail Baltica" būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma, Itālija, Prodex, Slovākija, un Vektors T, Latvija) – projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA Forma 2 (Latvija) un ProintecS.A.U. (Spānija). Šī projekta finansējumu 81–85 % apmērā nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrija. Informāciju par Rail Baltica projektu aktualitātēm var atrast EDZL mājaslapā: www.edzl.lv

**Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētāja lidostā “Rīga”. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi: ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries" – viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, kas specializējies daudzfunkcionālu objektu būvniecībā.

Publicitātes foto: (c) B.S.L. Infra

 

Līga Līce,

B.S.L. Infra komunikācijas konsultante