Izglītība

Mārupes vidusskola projekta ietvaros viesojas Spānijā

15.12.2017.

No šī gada 27.novembra līdz 1.decembrim seši Mārupes vidusskolas skolēni un divas skolotājas devās uz Spānijas pilsētu Infiesto, lai piedalītos starptautiskā skolu projektā. Šī bija ERASMUS+ projekta GAME otrā starptautiskā tikšanās.

Pirmā tikšanās un kopā darbošanās reize bija 2017.gada aprīlī, kad Itālijas, Spānijas, Rumānijas un Grieķijas skolu skolēni un skolotāji ieradās Mārupē un visi kopīgi darbojāmies Mārupes vidusskolā. Projekta GAME mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar Eiropas Savienības vērtībām, palīdzēt skolēniem iepazīt citu ES valstu politisko, ekonomisko un sadzīves situāciju, kļūt par aktīviem un politiski izglītotiem Eiropas Savienības pilsoņiem.

Projekta pirmajā tikšanās reizē skolēni iepazinās ar visu dalībvalstu- (Latvijas, Itālijas, Spānijas, Rumānijas un Grieķijas) vēsturi, ģeogrāfiju, kā arī ar Eiropas Savienības vērtībām. Šajā, otrajā, tikšanās reizē visas skolas bija sagatavojušas mājas darbu- uzvedumus par aktuālajām problēmām jauniešu sabiedrībā, tādām kā- apcelšana, pazemošana, smēķēšana, narkotikas, kā arī skolēnu piedāvātos risinājumus šo problēmu risināšanai.

Sp%C4%81nija.jpg

Atrodoties Spānijā, skolēni starptautisku komandu sastāvā apsprieda labās un sliktās ietekmes skolēnu ikdienā, izveidoja priekšnesumus ar piedāvājumiem, kā padarīt skolu par vietu, kur visiem justies labi, mīlētiem un saprastiem. Lielāko dienas daļu skolēni pavadīja veidojot scenārijus, iestudējot un apspriežot priekšnesumus, taču atlika arī laiks, lai, kopīgi ar citu valstu skolēniem, darbotos sporta centrā, iepazītos ar Spānijas vēsturi, ierastos vizītē Infiesto pilsētas mērijā, kur mūs sirsnīgi pieņēma pilsētas mērs, un, protams, tuvāk iepazītu un sadraudzētos ar saviem vienaudžiem no Spānijas, Itālijas, Grieķijas un Rumānijas.

Aizkustinošākais un sirsnīgākais brīdis vizītes laikā bija atvadu pasākums, kad skolēni rādīja iestudētos priekšnesumus, kopīgi dziedāja, dejoja un apsprieda projekta laikā uzzināto.

Projekts turpinās un sākam gatavoties trešajai- pēdējai misijai- iepazīt visu ES dalībvalstu ekonomisko, politisko un sadzīves situāciju; radoši parādīt Eiropas Savienības pamatvērtības, kā arī sagatavot ieteikumus, kā uzlabot dzīvi ES no jauniešu viedokļa un spēt savu viedokli aizstāvēt, pamatot un prezentēt Eiroparlamenta pārstāvjiem maijā Itālijā.

Ingūna Grīnerte, skolotāja, projekta koordinatore